Cursos

STARLIGHT GUIDE

COURSES

The qualification of “Starlight Guide” (120 hours) is intended to qualify in accompanying visitors in the Astrophysical Observatory of the Teide (Tenerife) and the Roque de los Muchachos (La Palma) and their telescopes.

The Starlight Guide knows the cultural dimensions of the gea, fauna and flora of the area where he/she works, as well as its story and human activities, in order to be able to disclose a complete view of the environment, but, also, with this course he obtains specific training which qualifies him/her to perform his/her professional functions within the observatories of the Astrophysical Institute of the Canary Islands.

The program includes specific instructions about the activity of the guides when they take groups during the night and the demands and precautions which they must bear in mind. Within this sense, they will receive the benefit of the long experience in similar activities which have been performed in the Canary Islands, specifically in Tenerife and La Palma.

CELEBRATED COURSES

- III Curso de Guías Astronómicos Starlight 2019

III Convocatoria celebrada en La Palma, dentro el Curso Múltiple Starlight (25 marzo-13 abril de 2019),organizado y promovido por la Fundación Starlight y el Cabildo de La Palma y respaldado por el Instituto Astrofísico de Canarias.

- II Curso de Guías Astronómicos Starlight 2012

II Convocatoria Curso Guías Starlight- Tenerife (Mayo- Junio de 2012). Organizado y promovido por la Fundación Starlight y el Cabildo de Tenerife y respaldado por el Instituto Astrofísico de Canarias.

- I Curso de Guías Turísticos Starlight 2011

I Convocatoria Curso de Guías Starlight- La Palma (Marzo- Mayo de 2011). Promovido por el Instituto de Astrofísica de Canarias, la Fundación Starlight y el Cabildo de La Palma, con el apoyo de la Red de Conocimiento de la Organización Mundial del Turismo.

AUTHORISED GUIDES TO VISIT THE ORM

Nombre: Sheila Crosby

crosby.sheila@gmail.com

Nombre: Antonio González

www.cielos-lapalma.com

astrojagh@gmail.com

Nombre: Elena Nordio

*AVISO: Cualquier Guía Starlight puede  habilitarse para dirigir grupos en el ORM tras recibir una formación específica relativa a los procedimientos de seguridad y la ciencia que se desarrolla en cada uno de los telescopios,  y los procedimientos generales de emergencia y seguridad del observatorio en cuestión. Esta habilitación se incluirá en el próximo curso de Guías Starlight para el Destino Turístico Starlight y Reserva Starlight La Palma y solo tendrán que cursar estas materias.

Instituto de Astrofisica de Canarias
Coorporación 5